Veel gestelde vragen

Vragen van kinderen

Wanneer is de Kinderpostzegelactie 2018?

Kinderpostzegelactie 2018 is van 26 september t/m 3 oktober! 

Hoeveel mag ik bestellen?

Zo veel als je maar wilt!

Mijn school doet niet mee met de Kinderpostzegelactie, maar ik wil wel meedoen. Kan dat?

Ja, superleuk als je toch mee wilt doen met de Kinderpostzegelactie. Je kunt hier contact met ons opnemen, dan gaan we alles voor jou regelen! 

Ik mag van mijn ouders mijn mobiel niet gebruiken, kan ik dan wel meedoen?

Natuurlijk kan je meedoen. Met de bestelformulieren die in je map zitten, kan je bestellingen opnemen. De formulieren kan je daarna bij je juf of meester inleveren. 

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Neem dan contact met ons op. 

Kost het gebruik van de bestel-app data van het mobiele telefoonabonnement?

Nee, de bestel-app maakt alleen verbinding als je WiFi hebt. Dan worden automatisch de bestellingen van de bestel-app doorgestuurd. Zorg dus wel, dat wanneer je thuis of op een andere plek met WiFi bent, dat je verbinding maakt met het WiFi-netwerk. Dan gaat alles automatisch. Het gaat dus niet van je mobiele abonnement af.

Ik kan de app niet downloaden op mijn mobiel

Het kan zijn dat je telefoon ouder is dan 4 jaar, dan doet de app het niet op je telefoon.
De app is geschikt voor iOS vanaf 8.0 en voor Android vanaf 4.0.

Het kan ook zijn dat je te weinig geheugen hebt op je telefoon, dan moet je eerst ruimte maken.
Lukt het niet om de app te downloaden, kan je altijd met de bestelformulieren bestellingen opnemen.

Ik kan de app niet vinden in de store, wat nu?

Zoek in de App-store (voor een Apple telefoon) of Google Play-store (voor een Android telefoon) met: “Kinderpostzegels bestel-app”.
 

 

 

Mijn mobiel ging uit/had geen batterij meer toen ik een bestelling aan het opnemen was. Wat nu?

- Laad je telefoon weer op.
- Als je WiFi-verbinding hebt worden de bestellingen van je app doorgestuurd. 
- Wanneer je je laatste bestelling niet hebt afgerond, is deze niet opgeslagen.
 -Ga dan eventueel nog terug naar die mevrouw of meneer om alsnog met de app je bestelling op te nemen of misschien had je al een bestelformulier gebruikt.

Als je weet bij wie je je laatste bestelling hebt opgehaald en je weet niet zeker of die bestelling bij ons is binnengekomen, stuur ons dan een WhatApp-berichtje naar nummer 06-868 22 520 met:
kunnen jullie kijken of de bestelling er in staat van:


* gegevens laatste klant (naam en adres)
* je naam
* je school
* je groep
 

Waarom vult de app niet automatisch de straatnaam in?

Dit heeft te maken met het postcode gebied waarin je school zich bevindt. Stel jij woont in Amsterdam en je gaat bij je oma op bezoek in Rotterdam, dan vult de app de straatnaam wel automatisch in voor Amsterdam maar niet voor Rotterdam. 

Kan ik zelf de app downloaden en een bestelling doen?

Alleen als je leerling bent kan je meedoen met bestel-app van de Kinderpostzegelactie.
Als je school is aangemeld, krijg je 25 september van je leerkracht een nummer waarmee je je kan aanmelden op de bestel-app.

Kan de bestel-app ook op een tablet?

De app kan op de iPad of iPad mini worden gedownload.

In de app store moet dan gekozen worden voor iPhone only apps.
Staat linksboven in het menu, zoals op onderstaand print screen te zien is.
Dit staat standaard op iPad only.
In de categorie iPhone only kan de Bestel App gevonden worden en ook gedownload.
De versie van de iPad of iPad mini dient wel 8.0 of hoger te zijn.

Bij Android (vanaf versie 4.0) is er geen probleem.
Daarbij is de app gewoon te vinden en te downloaden op tablets. 

Hoe komen de bestellingen met de app nu bij Kinderpostzegels terecht?

De bestel-app maakt alleen verbinding als het mobieltje WiFi-verbinding heeft. Dan worden automatisch de bestellingen van de bestel-app doorgestuurd naar Kinderpostzegels en komen ze via een beveiligde verbinding in ons systeem.

Hoe worden de bestellingen via de app afgehandeld?

De bestellingen die de kinderen met de app hebben opgehaald, worden automatisch, via een beveiligde verbinding, naar ons toegezonden.
Daarna ontvangen de klanten binnen 24 uur een bevestigingsmail.

Is er gekozen voor iDeal-betaling, dan ontvangt de klant in diezelfde mail een link waarmee de betaling kan worden voldaan. 

Staat uw vraag er niet bij?

Dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk per mail, via ons contact formulier, of op werkdagen telefonisch tussen 09.00 en 17.00 uur.

e. info@kinderpostzegels.nl
t. 0900-8212349