Veelgestelde vragen

De Kinderpostzegelactie

Algemene vragen over de Kinderpostzegelactie

Wanneer is de Kinderpostzegelactie 2022?

Van woensdag 28 september t/m woensdag 5 oktober gaat de 74ste editie van de Kinderpostzegelactie weer van start en kunnen basisschoolleerlingen uit de bovenbouw verschillende producten – waaronder kinderpostzegels – verkopen.

Wie kan er meedoen aan de Kinderpostzegelactie?

Leerlingen uit het basisonderwijs uit groep 7 en 8 van een school doen meestal mee aan de actie, maar kinderen uit groep 6 mogen ook meedoen.

Zijn mensen verplicht aan de deur te bestellen?

Nee, we hebben ook een online optie. Iedereen kan zelf een keuze maken over hoe ze de zegels bestellen. Dat kan online via onze webshop of bij een kind aan de deur via de QR-code op de verkoopmap of een papieren bestelformulier. 

Hoe werkt de Kinderpostzegelactie?

Leerlingen uit het basisonderwijs gaan langs de deuren om postzegels en andere leuke producten te verkopen. Met het geld dat zij ophalen worden kinderen in Nederland en daarbuiten gesteund. Klik hier om te lezen welke kinderen wij helpen.

Wat maakt de Kinderpostzegelactie bijzonder?

De actie is een hele mooie Nederlandse traditie, uniek in de wereld. Inmiddels is de derde generatie aan het verkopen. Het is mooi dat we kinderen leren om zich in te zetten voor andere kinderen. Op 30 september 2017 is de Kinderpostzegelactie opgenomen in de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed.

Wat zijn de positieve effecten van het verkopen aan de deur?

Het basisonderwijs heeft 3 belangrijke functies: het draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen, het zorgt voor overdracht van maatschappelijke en culturele verworvenheden en het rust kinderen toe voor participatie in de samenleving.
De Kinderpostzegelactie vervult hierin ook een rol:

  • Leerlingen leren zich inzetten voor andere kinderen
  • De actie sluit aan bij de kerndoelen actief burgerschap
  • Met de actie worden leerlingen uitgedaagd om dingen te doen die ze anders misschien niet zouden doen; aanbellen is immers best eng.

Heeft u een vraag?

Vragen over uw bestelling

Antwoorden op overige vragen kunt u hiernaast vinden.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact met ons opnemen per mail, via ons contactformulier, of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Ook kunt u contact met ons opnemen via sociale media. Door grote drukte kan de reactietijd langer zijn dan u van ons gewend bent, onze excuses daarvoor.

e. [email protected]
t. 0900-8212349