Veelgestelde vragen

De Kinderpostzegelactie

Aanmelden voor de Kinderpostzegelactie

Kan ik mijn school nog aanmelden voor de Kinderpostzegelactie?

Je kunt je school of groep nog aanmelden voor de actie van 2021 tot en met dinsdag 28 september. Als je ons even belt, kunnen wij je direct helpen! Tel. 071 – 525 9825. 

Algemene vragen over de actie

Welke bestellingen worden opgeteld bij de opbrengst van mijn groep?

1.    De verkopen die jouw leerlingen via de QR-code op de verkoopbox doen
2.    De verkopen die jouw leerlingen doen door het verspreiden van hun persoonlijke linkje in Mijn Webshop 
3.    De verkopen die jouw leerlingen ophalen met de papieren bestelformulieren

De QR-code op het bestelformulier is niet gekoppeld aan een groep of een leerling. Deze bestellingen worden dan ook niet opgeteld bij de groep

Let op! De ingevulde bestelformulieren moeten nog wel opgestuurd worden naar Kinderpostzegels. Gebruik hiervoor de retourenvelop die je in het actiepakket vindt. Zodra ook alle papieren bestelformulieren zijn verwerkt, weten we jullie definitieve opbrengst. Op basis van deze definitieve opbrengst zullen de winnaars van de prijzen worden geselecteerd.
 

Mag ik met mijn groep eerder starten dan 29 september 2021 12.00uur?

Het is niet de bedoeling om al eerder te beginnen. De startdatum en –tijd zijn vastgelegd zodat alle kinderen tegelijk op pad kunnen en zo allemaal gelijke kansen hebben.

Mijn klas of een leerling zit in quarantaine en heeft geen actiematerialen ontvangen, hoe kunnen ze nog mee doen met de actie?

Gelukkig kan je ook vanuit huis digitaal meedoen met de actie! Mail naar [email protected] of bel 071-5259825, dan kunnen wij een lijst met persoonlijke codes en verdere uitleg voor de ouders naar je mailen. 

Wanneer gaat de Kinderpostzegelactie 2021 van start?

De Kinderpostzegelactie start meestal de laatste woensdag van september. In 2021 vindt de actie plaats van woensdag 29 september t/m woensdag 6 oktober.  

Aanmelden voor de actie van 2021 is nog mogelijk! Bel dan met 071 - 525 98 25 zodat we je direct kunnen helpen. 

 

Wanneer ontvang ik de actiematerialen?

De actiematerialen worden in de week van 13 september verzonden. Heb je niets ontvangen? Neem even contact met ons op! 

Ik heb niet voldoende actiematerialen ontvangen voor mijn leerlingen. Kan ik die nog bijbestellen?

Natuurlijk kan dat! Log hiervoor in als leerkracht. Met de groepscode (die je vindt op de inhoud actiepakket) bestel je ze eenvoudig bij. We streven er naar de materialen de volgende schooldag bij jou op school te bezorgen! 

Wordt er rekening gehouden met geldende maatregelen bij het verkopen?

Uiteraard willen wij dat de Kinderpostzegelactie veilig verloopt. Bekijk de uitlegvideo’s om te zien hoe jouw leerlingen geheel coronaproof kunnen verkopen. 

Waar vind ik uitleg over de Kinderpostzegelactie?

Je hebt de handleiding ontvangen bij het actiepakket dat je per post hebt opgestuurd gekregen. Je kunt 'm ook online bekijken: handleiding.

Ik ben te laat met het insturen van de bestelformulieren, wat moet ik doen?

Dit kan gebeuren en dat is geen probleem. Wij verzoeken je de ingevulde bestelformulieren alsnog z.s.m. in te sturen met de compleet ingevulde groepskaart.

Je hebt twee retourenveloppen ontvangen. Indien je de complete zending in twee enveloppen terugstuurt, voeg dan aan beide enveloppen een groepskaart toe. Mocht je geen retourenvelop meer hebben, dan verzoeken wij je de formulieren op te sturen naar: Stichting Kinderpostzegels Nederland, Antwoordnummer 60115, 3060 VB ROTTERDAM (frankeren is niet nodig). Graag voorzien van een begeleidend briefje waarop de naam- en adresgegevens van de school en de groepsnaam staan vermeld.

Hoe maak ik kans op een prijs met mijn groep?

Er zijn dit jaar weer te gekke prijzen te winnen met je groep! Lees hier hoe je kans maakt.

Een leerling heeft per ongeluk contant geld aangenomen. Wat moet ik nu doen?

Als jouw leerling nog weet waar hij/zij het contant geld heeft aangenomen, dan kan hij/zij dit het beste teruggeven aan de koper. Weet hij/zij dat niet meer, stuur het ingevulde bestelformulier dan in een envelop met het ontvangen geld op naar:
Stichting Kinderpostzegels
T.a.v. de afdeling Service & Informatie
Antwoordnummer 10349
2300 WB  LEIDEN

Voeg altijd even een briefje bij dat er per ongeluk contant geld aangenomen is. Wij zullen de bestelling gewoon uitleveren en ervoor zorgen dat de koper niet alsnog een rekening ontvangt. 

Wanneer ontvangen wij het boek Superkrachten voor je hoofd?

Het boek Superkrachten voor je hoofd geven wij weg als speciale dank aan alle deelgenomen groepen. Je ontvangt het boek per post na de actie, in november 2021. Wist je dat je er ook de bijbehorende Superkrachten-klassenchallenge met klassenposter bij krijgt?!

Ik wil graag iets over Kinderpostzegelactie schrijven in de nieuwsapp, nieuwsbrief of social media kanalen van de school.

Wij hebben je al een beetje geholpen. We hebben enkele suggesties voor je gedaan. 

Een leerling heeft per ongeluk niet alle ingevulde bestelformulieren op tijd ingeleverd. Ik heb de retourenveloppen al opgebruikt. Wat nu?

Geen probleem. Stuur de ingevulde bestelformulieren op naar:

Stichting Kinderpostzegels
T.a.v. de afdeling Service & Informatie
Antwoordnummer 10349
2300WB  LEIDEN

Voeg een briefje bij met gegevens van de school. Wij zorgen er voor dat deze verkopen nog worden opgeteld bij de groepsopbrengst. 

Mijn vraag staat er niet tussen

Op de meeste vragen vind je antwoord bij onze veelgestelde vragen. Wanneer je vraag er niet bij zit, neem dan contact met ons op. 

Vragen over digitaal langs de deuren gaan met een persoonlijke videoboodschap

Welke bestandstypes voor video’s worden ondersteund door onze videoplayer?

Enkel en alleen MP4 wordt ondersteund door onze videoplayer. Helaas kunnen video’s opgenomen op een iPhone of iPad niet worden geüpload. We raden aan een video op te nemen met een telefoon die op Android draait. Sorry voor dit ongemak. 

Een van mijn leerlingen is zijn persoonlijke code kwijt en kan nu niet inloggen op Mijn Kinderpostzegelactie.

Als het goed is heb je de namen van je leerlingen op het stickervel geschreven achter de persoonlijke codes. Kun je het daar ook niet terug vinden, dan kun je inloggen op de groepsopbrengst. Door te klikken op de nickname van je leerling, kom je bij zijn/haar verkopen. Daar vind je ook de persoonlijke code van je leerling terug. Je kunt je leerling ook altijd een nieuwe persoonlijke code geven. Let op, geef hem of haar dan ook de juiste QR-code sticker. Deze correspondeert met de code van de leerling. 

Wat gebeurt er met de gegevens van mijn leerlingen?

Kinderpostzegels doet al het mogelijke om de privacy te waarborgen. In het gebruik persoonsgegevens kids lees je wat er met de gegevens en video’s gebeurt van jouw leerlingen. 

Een leerling heeft een e-mail verstuurd om toestemming te vragen om een persoonlijke videoboodschap en bedankvideo te uploaden, maar de e-mail komt niet aan.

Als de leerling inlogt op Mijn Kinderpostzegelactie, dan kun je zien bij de persoonlijke videoboodschap waar de e-mail naar toe is gestuurd. Heeft de leerling misschien per ongeluk een typefoutje gemaakt of is het toch handiger een ander e-mailadres te gebruiken, dan kan de leerling bij de stap ‘toestemming vragen’ de e-mail opnieuw versturen. 

Wat als een leerling geen toestemming krijgt van ouders/verzorgers om digitaal langs de deuren te gaan met een persoonlijke videoboodschap?

In alle gevallen kan een leerling digitaal langs de deuren. Bij Mijn Kinderpostzegelactie kan de leerling altijd een persoonlijk linkje versturen. De ontvangers zien dan een andere leuke video die wij hebben opgenomen! 

Een leerling heeft toestemming gekregen van ouders/verzorgers om digitaal langs de deuren te gaan met een persoonlijke video, maar het is niet zichtbaar in Mijn Kinderpostzegelactie.

Probeer altijd even de webpagina te refreshen met de F5-toets. Lukt het alsnog niet? Er kan altijd opnieuw om toestemming gevraagd worden. 

Vanaf wanneer kunnen mijn leerlingen de persoonlijke videoboodschap versturen?

Jouw leerlingen kunnen vanaf de start van de actie digitaal langs de deuren, dus vanaf woensdag 29 september, 12.00 uur. Bij Mijn webshop kunnen je leerlingen het persoonlijke linkje versturen. Vragen om toestemming voor deelname en het laten beoordelen van de video’s door ouders/verzorgers kan al vanaf woensdag 22 september. 

Ouders/verzorgers hebben eerst toestemming gegeven om digitaal langs de deuren te gaan, maar nu willen ze dat toch intrekken.

We kunnen de toestemming natuurlijk intrekken. Laat de ouders/verzorgers een e-mail sturen naar [email protected] en vermeld daarin de persoonlijke code. De leerling kan na het intrekken van de toestemming alsnog digitaal langs de deuren. De ontvangers zien na klik op de link een andere leuke video die wij voor je hebben opgenomen!

Kan Kinderpostzegels de video’s van mijn leerlingen zomaar gebruiken voor communicatiedoeleinden en de LIVESTREAM?

Nee, dat mogen en willen wij natuurlijk niet. Tijdens de LIVESTREAM op donderdag 7 oktober als feestelijke afsluiting van de Kinderpostzegelactie willen wij graag een aantal hele leuke persoonlijke video’s van de deelnemende kinderen delen. Wanneer een video wordt geselecteerd zullen wij eerst contact opnemen met de ouders/verzorgers om hiervoor goedkeuring te vragen. 

Wat gebeurt er met de video’s van leerlingen en de e-mailadressen van ouders/verzorgers na de Kinderpostzegelactie?

Alle geüploade video’s van leerlingen en e-mailadressen van ouders/verzorgers worden op 11 oktober 2021 door Kinderpostzegels verwijderd.

Vragen over de game

Kan mijn groep iets winnen met de game?

Iedere dag ontvangen de deelnemende leerlingen na het spelen van een spel in het brein, een letter. Na 7 dagen heb je dus 7 letters en van deze letters kun je een woord maken. Naar dat woord zijn wij op zoek! Na het spelen van het laatste spel op woensdag 6 oktober kunnen jouw leerlingen via een digitaal formulier een oplossing insturen. Uit alle juiste inzendingen loot Kinderpostzegels 3 winnaars. Deze winnaars mogen met hun hele groep op schoolreis naar CORPUS. 

Kunnen mijn leerlingen de game ook spelen op een telefoon?

De mini games werken op alle apparaten die landscape view ondersteunen, dus laptops, desktop, tablets en smartphones wanneer je ze horizontaal houdt. De beste keuze is een tablet of grote telefoon, omdat het makkelijker is de mini games te spelen op een groot touch screen. 

Contact met Kinderpostzegels

Contact met Kinderpostzegels

Wanneer je vraag er niet bij zit, neem dan contact met ons op. 

Heeft u een vraag?

Vragen over uw bestelling

Antwoorden op overige vragen kunt u hiernaast vinden.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact met ons opnemen per mail, via ons contactformulier, of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
e. [email protected]
t. 0900-8212349