Veelgestelde vragen

De Kinderpostzegelactie

Vraag over de actie

Kan de actie van 2020 wel door gaan in verband met de maatregelen rondom het coronavirus?

De Kinderpostzegelactie van 2020 gaat door, in een nieuw jasje en op een veilige manier. Zo gaan we op pad!  

Wanneer gaat de Kinderpostzegelactie 2020 van start?

De Kinderpostzegelactie start meestal de laatste woensdag van september. In verband met het schrikkeljaar starten we in 2020 op woensdag 23 september. De actie duurt een week: van 23 september tot en met 30 september 2020. 

Je kunt je nu aanmelden via het scholenportaal of neem contact met ons op via het contactformulier of bel even met tel. 071 - 525 98 25. 

 

Waar vind ik uitleg over de actie?

Op www.actiekpz.nl (voor leerkrachten) kun je vanaf 10 september alle informatie over de actie vinden. 

Wanneer ontvang ik het actiepakket met materialen voor de actie?

Je ontvangt de materialen ongeveer twee weken voor de start van de actie. Dit zal rond 11 of 12 september zijn. De materialen worden per deelnemende groep in een doos verpakt. Heb je na 12 september nog niets ontvangen? Neem dan contact op met ons via tel. 071 - 525 98 25.

Wat moet ik doen als ik extra materialen voor mijn leerlingen nodig heb?

Op www.actiekpz.nl (voor leerkrachten) kun je snel en eenvoudig een nabestelling doen, dit kan vanaf 10 september. Of neem contact met ons op via tel. 071 - 525 98 25 of [email protected]

Mag ik met mijn groep eerder starten dan 23 september 2020 12.00uur?

Het is niet de bedoeling om al eerder te beginnen. De startdatum en –tijd zijn vastgelegd zodat alle kinderen tegelijk op pad kunnen en zo allemaal gelijke kansen hebben.

Hoe maak ik met mijn groep kans op een video workshop van Dylan Haegens of de Duinrell Schoolreis?
Gebruiken we bij de actie van 2020 weer de bestel-app?

Nee, met de huidige kennis over de verspreiding van het coronavirus, de maatregelen en de 1,5 meter afstand hebben we besloten dit jaar de bestel-app niet te gebruiken. Lees hier hoe we dan wel op pad gaan! 

De persoonlijke videoboodschap van een leerling is afgekeurd, en nu?

Wat leuk dat je leerling een persoonlijke videoboodschap en bedankvideo heeft gemaakt! Na toestemming van de ouders/verzorgers kan de leerling deze gebruiken om digitaal langs de deuren te gaan. Het kan zijn dat de ontvanger of een medewerker van Kinderpostzegels een video aanmerkt als ´ongepast´. In dat geval werkt het persoonlijke linkje nog wel, maar wordt de video geblokkeerd en zal er een video van Dylan worden getoond. In Mijn Kinderpostzegelactie van de leerling kun je zien dat de video als ongepast is aangemerkt. De leerling kan dan een nieuwe video opnemen en deze opnieuw ter beoordeling bij de ouders/verzorgers aanbieden.

Een van mijn leerlingen weet zijn/haar persoonlijke code niet meer of is de code kwijt

Als een van je leerlingen de persoonlijke code kwijt is kan je een van de reserve leerling enveloppen uit het actiepakket gebruiken. Mochten deze op zijn, neem dan contact met ons op via tel. 071 – 525 98 25.

Waarom is het bestelformulier dit jaar anders dan voorgaande jaren?

Vanwege de corona maatregelen hebben we een bestelformulier ontwikkeld dat gebruikt kan worden op meerdere manieren. De klant kan het formulier bij het kind aan de deur invullen en op gepaste afstand in de verkoopbox plaatsen. De klant kan ook de QR code op het formulier scannen en de bestelling digitaal afronden. Ook is het formulier geschikt om zonder tussenkomst van een leerling een bestelling te plaatsen. Zo kan het via de brievenbus worden afgegeven en de klant kan dan zelf de bestelling invullen en het formulier kosteloos per post verzenden. 

Het formulier is zo ingericht dat de bestellingen op de groep worden genoteerd. Mochten de formulieren van de groep op zijn, neem contact met ons op om nieuwe te bestellen met de juiste codering. 

Waar kan ik voorbeeldteksten vinden voor de nieuwsbrief en/of social media van mijn school?

Klik hier voor een overzicht van handige downloads

Ik ben te laat met het insturen van de bestelformulieren, wat moet ik doen?

Dit kan gebeuren en dat is geen probleem. Wij verzoeken je de ingevulde bestelformulieren alsnog z.s.m. in te sturen met de compleet ingevulde groepskaart.

Je hebt twee retourenveloppen ontvangen. Indien je de complete zending in twee enveloppen terugstuurt, voeg dan aan beide enveloppen een groepskaart toe. Mocht je geen retourenvelop meer hebben, dan verzoeken wij je de formulieren op te sturen naar: Stichting Kinderpostzegels Nederland, Antwoordnummer 60115, 3060 VB ROTTERDAM (frankeren is niet nodig). Graag voorzien van een begeleidend briefje waarop de naam- en adresgegevens van de school en de groepsnaam staan vermeld.

Waar kan ik de totale opbrengst van mijn groep inzien?

Bij “Groepsopbrengst” op www.actiekpz.nl (voor leerkrachten) kun je inzien wat jouw leerlingen al hebben opgehaald. Log hiervoor in met de groepscode. De groepscode is te vinden op de "Inhoud Actiepakket" (pakbon), die in het actiepakket zit. Mocht je de groepscode niet kunnen vinden, neem dan contact met ons op via tel. 071 - 525 98 25. 

Vanaf wanneer kunnen de leerlingen hun persoonlijke video boodschap versturen?

Je leerlingen kunnen de persoonlijke videoboodschap voor de actie al wel eerder opnemen maar pas versturen vanaf 23 september 12u, dan gaat de actie officieel van start. 

Aanmelden voor de Kinderpostzegelactie

Ik wil met mijn groep meedoen met de Kinderpostzegelactie

De Kinderpostzegelactie 2020 start op woensdag 23 september en eindigt op woensdag 30 september. Aanmelden kan via het aanmeldformulier. Je kan ons ook bellen op 071 - 525 98 25. 

Kunnen we ons weer opgeven voor Lokaal Besteden?

Het is dit jaar niet mogelijk een deel van de opbrengst aan een lokaal gekozen doel te besteden. Helaas hebben we dit voorjaar vertraging opgelopen met het organiseren van de actie van 2020, omdat er veel onduidelijk was door de corona maatregelen. 

We gaan ons nu focussen op de kerntaak en dat is de actieweek. Met de opbrengst kunnen we verschillende projecten financieren en zoveel mogelijk kwetsbare kinderen helpen. Lees meer over het doel van de actie. 

Contact met Kinderpostzegels

Contact met Kinderpostzegels

De meeste antwoorden op de vragen over de Kinderpostzegelactie vind je bij onze veelgestelde vragen.

Wanneer je vraag er niet bij zit, neem dan contact met ons op. 

  • Telefonisch bereikbaar op 071 - 525 98 25. 
  • Via whatsapp op: 06 – 86 86 50 90 (vanaf 10 september tot en met 28 november)
  • E-mail naar [email protected]
  • Vul het contactformulier in.

Heeft u een vraag?

Vragen over uw bestelling

Antwoorden op overige vragen kunt u hiernaast vinden.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact met ons opnemen per mail, via ons contactformulier, of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
e. [email protected]
t. 0900-8212349