Veelgestelde vragen

De Kinderpostzegelactie

Algemene vragen over de actie

De school van mijn kind doet niet mee aan de Kinderpostzegelactie, maar hij/zij wil graag meedoen.

Wat leuk dat je kind graag mee wilt doen aan de leukste scholenactie van Nederland! Er is een mogelijkheid om toch mee te doen ondanks dat de school zich niet heeft aangemeld. Het leukste zou natuurlijk zijn als jouw kind samen met zijn/haar klasgenootjes mee kan doen. De juf of meester kan zich nog bij ons aanmelden. Neem in ieder geval even contact met ons op via tel. 071 – 525 98 25 of mail via het contactformulier. Als enkele deelnemer maak je helaas geen kans op prijzen. 

Waar vind ik meer informatie over de Kinderpostzegelactie en wat houdt het precies in voor mijn kind?

Lees hier meer informatie over de Kinderpostzegelactie. Ook op de kaart die je zoon/dochter uitgedeeld heeft gekregen van de leerkracht vind je meer informatie. 

Wanneer gaat de Kinderpostzegelactie van start?

Je kind mag de leuke kinderpostzegel producten verkopen vanaf woensdag 29 september 12.00 uur tot en met woensdag 6 oktober. De verkoopbox met ingevulde bestelformulier mag op donderdag 7 oktober weer mee naar school en ingeleverd worden bij de leerkracht. 

Wanneer ontvangt mijn kind de bestelformulieren en de verkoopbox?

Er zijn dit jaar meerdere mogelijkheden om Kinderpostzegels te verkopen, waaronder digitaal vrienden en kennissen uitnodigen om een bestelling te doen. De verdere actiematerialen (verkoopbox en bestelformulieren) worden op 29 september door de leerkracht uitgedeeld. Daarmee kunnen de kinderen op een veilige manier langs de deuren gaan. Deze materialen worden pas bij de start van de actie uitgedeeld zodat iedereen tegelijk kan beginnen.

 

Mijn kind zit thuis in quarantaine en heeft geen actiematerialen ontvangen, hoe kan je nog mee doen met de actie?

Wat vervelend dat je in quarantaine zit. Gelukkig kan je ook thuis digitaal mee doen met de Kinderpostzegelactie. Ga naar actiekpz.nl, bekijk de uitleg video's en vul je persoonlijke code in bij Mijn Kinderpostzegelactie. Deze code kan je bij de leerkracht opvragen per mail als je die nog niet hebt. Als je bent ingelogd kan je digitaal langs de deuren met een persoonlijke videoboodschap of een andere leuke video die wij voor je hebben klaargezet.

Alvast heel veel succes!

Vragen over Mijn Kinderpostzegelactie en digitaal langs de deuren gaan met een persoonlijke videoboodschap

Welke bestellingen worden automatisch getoond bij Mijn Verkopen ingelogd op Mijn Kinderpostzegelactie?

1.    De verkopen die je kind heeft opgehaald het via de QR-code op de verkoopbox 
2.    De verkopen die je kind heeft opgehaald door het persoonlijke webshoplinkje te delen 

De verkopen die je kind aan de deur heeft opgehaald via het papieren bestelformulier, kunnen handmatig worden toegevoegd bij Mijn Verkopen. 

Let op! De QR-code op het bestelformulier is niet gekoppeld aan de persoonlijke code. Deze worden dan ook niet automatisch getoond bij Mijn Verkopen. Wil je kind die toevoegen aan het lijstje bij Mijn Verkopen, dan kunnen deze worden ingevuld als papieren verkopen. 
 

Mijn kind zit thuis in quarantaine en heeft geen actiematerialen ontvangen, kunnen we nog mee doe met de actie?

Wat vervelend dat je in quarantaine zit. Gelukkig kan je ook thuis digitaal mee doen met de Kinderpostzegelactie. Ga naar actiekpz.nl, bekijk de uitleg video's en vul je persoonlijke code in bij Mijn Kinderpostzegelactie. Deze code kan je bij de leerkracht opvragen per mail als je die nog niet hebt. Als je bent ingelogd kan je digitaal langs de deuren met een persoonlijke videoboodschap of een andere leuke video die wij voor je hebben klaargezet.

Alvast heel veel succes!

Wat gebeurt er met de gegevens van mijn kind?

In het gebruik persoonsgegevens kids lees je wat er met de gegevens en video’s van jouw kind gebeurt. Kinderpostzegels doet uiteraard al het mogelijke om de privacy te waarborgen. 

Mijn kind heeft een e-mail verstuurd om toestemming te vragen om een persoonlijke videoboodschap en bedankvideo te uploaden, maar de e-mail komt niet aan.

Als je kind inlogt op Mijn Kinderpostzegelactie, dan kun je zien bij de persoonlijke videoboodschap waar de e-mail naar toe is gestuurd. Heeft je kind misschien per ongeluk een typefoutje gemaakt of is het toch handiger een ander e-mailadres te gebruiken, dan kan je kind gelukkig bij de stap ‘toestemming vragen’ de e-mail opnieuw versturen. 

Wat als ik mijn kind geen toestemming geef om digitaal langs de deuren te gaan met persoonlijke video’s?

Geen probleem! Je kind kan nog steeds digitaal langs de deuren. Bij Mijn Webshop kan je kind zijn of haar persoonlijke linkje alsnog versturen. De kopers zien dan een andere leuke video die wij hebben opgenomen! 

Welke bestandstypes voor video’s worden ondersteund door onze videoplayer?

De gebruikelijke bestandstypes worden ondersteund door de videoplayer, die wordt gebruikt om de persoonlijke videoboodschap en bedankvideo af te spelen. HVEC MOV wordt niet ondersteund. HVEC staat standaard aan op de vooral nieuwe telefoons van Apple. Mocht je toch een HVEC MOV bestand hebben, dan kun je het bestand via Quicktime omzetten naar een regulier MOV bestand. 

Vanaf wanneer kan ik de persoonlijke videoboodschap worden verstuurd?

Je kind kan digitaal langs de deuren vanaf het moment van de start van de actie: woensdag 29 september om 12.00 uur. Bij Mijn Webshop kan je kind zijn of haar persoonlijke linkje versturen.

Ik heb mijn kind eerder toestemming gegeven om digitaal langs de deuren te gaan, maar ik wil deze toestemming intrekken.

We kunnen de toestemming natuurlijk intrekken. Stuur een e-mail naar [email protected] en vermeld daarin de persoonlijke code van je kind. Na het intrekken van de toestemming kan je kind alsnog digitaal langs de deuren. De kopers zien dan een andere leuke video die wij hebben opgenomen.

Kan Kinderpostzegels de persoonlijke videoboodschap en bedankvideo van mijn kind zomaar gebruiken voor communicatiedoeleinden en de LIVESTREAM?

Nee, dat mogen en willen wij natuurlijk niet. Tijdens de LIVESTREAM op donderdag 7 oktober als feestelijke afsluiting van de Kinderpostzegelactie willen wij graag een aantal hele leuke persoonlijke video’s van deelgenomen kinderen delen. Wanneer de video van jouw kind wordt geselecteerd zullen wij eerst contact opnemen met je opnemen om hiervoor goedkeuring te vragen. 

Mijn kind is zijn/haar persoonlijke code kwijt en kan nu niet inloggen op Mijn Kinderpostzegelactie.

Vraag aan de leraar om hij/zij je kan helpen bij het zoeken van de juiste persoonlijke code. 

Instructies leerkracht: 
Als het goed is heb je de namen van je leerlingen op het stickervel geschreven achter de persoonlijke codes. Kun je het daar ook niet terug vinden, dan kun je inloggen op de groepsopbrengst. Door te klikken op de nickname van je leerling, kom je bij zijn/haar verkopen. Daar vind je ook de persoonlijke code van je leerling terug. Je kunt je leerling ook altijd een nieuwe persoonlijke code geven. Let op, geef hem of haar dan ook de juiste QR-code sticker. Deze correspondeert met de code van de leerling. 

Wat gebeurt er met de video’s van mijn zoon/dochter en mijn e-mailadres dat gebruikt is voor toestemming na de Kinderpostzegelactie?

Alle geüploade video’s van leerlingen en e-mailadressen van ouders/verzorgers worden op 11 oktober 2021 door Kinderpostzegels verwijderd. 

Vragen over de game

Kan mijn kind iets winnen door het spelen van de game?

Iedere dag ontvang je na het spelen van een mini game in het brein, een letter. Na 7 dagen heb je dus 7 letters en van deze letters kun je een woord vormen. Naar dat woord zijn wij op zoek! Na het spelen van de laatste minigame op woensdag 6 oktober kan je kind de oplossing insturen. Uit alle juiste inzendingen loot Kinderpostzegels 3 winnaars. Deze winnaars mogen met hun hele groep op schoolreis naar CORPUS. 

Kan mijn kind de game ook spelen op een telefoon?

De mini games werken op alle apparaten die landscape view ondersteunen, dus laptops, desktop, tablets en smartphones wanneer je ze horizontaal houdt. De beste keuze is een tablet of grote telefoon, omdat het makkelijker is de mini games te spelen op een groot touch screen. 

Contact met Kinderpostzegels

Mijn vraag staat er niet tussen

Geen probleem, wij doen ons best om een antwoord op je vraag te geven. Neem contact met op ons op via:

Heeft u een vraag?

Vragen over uw bestelling

Antwoorden op overige vragen kunt u hiernaast vinden.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact met ons opnemen per mail, via ons contactformulier, of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
e. [email protected]
t. 0900-8212349