Veelgestelde vragen

Mijn bestelling

Bestelling en levering

Ik heb een bestelling gedaan via het kind aan de deur, maar nog niets ontvangen.

Alle bestellingen die gedaan zijn tijdens de Kinderpostzegelactie zijn inmiddels uitgeleverd. Heeft u nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Ik heb een verkeerde bestelling ontvangen.

Wij verzoeken u de ontvangen bestelling retour te sturen naar: Stichting Kinderpostzegels Nederland, T.a.v. Kinderpostzegelactie, Antwoordnummer 10349, 2300 WB Leiden (postzegel is niet nodig). Graag een korte notitie toevoegen waarin u de reden van retour uitlegt. Kinderpostzegels stuurt u dan de juiste bestelling toe. Mocht Kinderpostzegels ook een onjuist bedrag van uw rekening hebben afgeschreven, dan wordt het teveel betaalde bedrag uiteraard zo spoedig mogelijk teruggestort. Bij een te laag bedrag wordt het aanvullende bedrag alsnog geïncasseerd.

Ik heb mijn bestelling dubbel ontvangen, wat nu?

Wij proberen alle bestellingen zo goed mogelijk te verwerken. Mocht u uw bestelling toch dubbel ontvangen, dan stellen wij het zeer op prijs wanneer u de bestelling kosteloos naar ons retour stuurt. Dit kan naar: Stichting Kinderpostzegels Nederland, T.a.v. Kinderpostzegelactie, Antwoordnummer 10349, 2300 WB Leiden (postzegel is niet nodig). Wilt u erbij vermelden dat het om dubbel ontvangen bestelling gaat? Indien u de dubbel geleverde bestelling wilt houden, laat ons dit weten via het contactformulier.  

Mijn bestelling is beschadigd geleverd. Wat nu?

Wat vervelend dat uw bestelling beschadigd is geleverd. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, verzoeken wij u het contactformulier in te vullen.

Ik heb een bestelling ontvangen, maar ik heb niets besteld. / Ik heb een bestelling van een andere persoon ontvangen. ​​​​​​​

Wij verzoeken u de ontvangen bestelling retour te sturen naar: Stichting Kinderpostzegels Nederland, T.a.v. Kinderpostzegelactie, Antwoordnummer 10349, 2300 WB Leiden. Graag een korte notitie toevoegen waarin u aangeeft dat de bestelling niet voor u is (postzegel is niet nodig).

Ik krijg niet al mijn bestelde producten tegelijkertijd geleverd. Hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat u niet alle bestelde producten tegelijkertijd geleverd krijgt. Dit kan te maken hebben met de voorraad. Ook worden niet alle producten vanuit één distributiecentrum verzonden. Heeft u na 21 november 2020 nog niet alles ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

De bestellingen worden sinds 2016 rechtstreeks door PostNL als brievenbuspost bij u bezorgd. Alle producten passen door een standaard brievenbus. Bij een bestelling vanaf 3 producten (met name de grotere producten, zoals de anemonenbollen en pleisters) kan het zijn dat de levering in delen zal zijn.

Ik heb een bestelling gedaan maar geef geen toestemming om mijn gegevens op te slaan om mij te informeren over het werk dat Stichting Kinderpostzegels doet.

Om uw bestelling te verwerken neemt Kinderpostzegels uw gegevens op in haar bestand en gaat hier uiterst zorgvuldig mee om. Wij geven de gegevens niet door aan derden. Wanneer u niet op de hoogte gehouden wilt worden over het werk dat wij voor de kwetsbare kinderen doen, verzoeken wij u het contactformulier in te vullen.

Ik heb geen deurzegel gekregen van het kind aan de deur.

Geen probleem! Download hem hier. Knip en hem uit en plak hem met een plakbandje onder de deurbel. 

Mijn vraag staat er niet tussen

U kunt contact opnemen met ons via tel. 0900 82 123 49 of vul het contactformulier in.

Betalen

Naar welk rekeningnummer van Kinderpostzegels kan ik mijn betaling overmaken?

Indien u heeft gekozen voor een acceptgiro, kunt u het bedrag overmaken naar het rekeningnummer van Stichting Kinderpostzegels: NL45INGB0000049650
Vermeld hierbij uw relatienummer dat op de brief staat. 
 

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt betalen middels iDeal (alleen bij een digitale bestelling via QR code of een link), een éénmalige incasso of acceptgiro. De meerkosten voor betalen middels acceptgiro zijn € 1,35. Wij willen de opbrengst zoveel mogelijk besteden aan de kinderen in onze projecten. Het drukken en versturen van acceptgiro's brengt extra kosten met zich mee. 
 

Ik heb contant betaald aan de deur, wat nu?

Contant betalen aan de deur doen we al sinds 1992 niet meer. We vinden het geen goed idee als leerlingen met contant geld over straat gaan. Dit wordt ook aangegeven op het bestelformulier. Heeft u toch contant betaald aan de deur? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ik heb nog niet betaald. Klopt dat?

In de meeste gevallen ontvangt u eerst uw bestelling. Daarna voeren wij pas een incasso uit of sturen wij u een acceptgiro toe.

Ik heb een acceptgiro ontvangen terwijl ik voor een éénmalige incasso heb gekozen.

Het kan gebeuren dat uw IBAN-nummer niet (volledig) wordt ingevuld of dat het niet goed leesbaar is voor ons. In genoemde gevallen wordt de betaling geweigerd door de uitvoerende instantie. Omdat uw bestelling wel is afgeleverd en Kinderpostzegels geen incasso heeft kunnen uitvoeren, ontvangt u een acceptgiro van ons om de betaling alsnog te voldoen. U kunt de betaling ook rechtstreeks naar ons overmaken onder vermelding van uw ordernummer of volledige adres naar NL45INGB0000049650. 

Ik heb een acceptgiro ontvangen, maar ik heb geen bestelling gedaan.

Wij verzoeken u de ontvangen acceptgiro retour te sturen naar: Stichting Kinderpostzegels Nederland, T.a.v. Kinderpostzegelactie, Antwoordnummer 10349, 2300 WB Leiden (postzegel is niet nodig). Graag een korte notitie toevoegen dat de acceptgiro niet voor u bestemd is.

Er is onterecht een bedrag van mijn rekening afgeschreven door Stichting Kinderpostzegels.

Wat vervelend dat dit is gebeurd. Wij verzoeken u contact met ons op te nemen via het contactformulier om uit te zoeken waarom dit is gebeurd. Vermeld alstublieft in het opmerkingenveld welke gegevens bij de afschrijving staan.

Welk rekeningnummer gebruikt Kinderpostzegels voor mijn iDEAL betaling?

Uw iDeal betaling loopt via Buckaroo. Zodra uw bank de betaling verwerkt heeft, staat er op uw afschrift NL19DEUT0319821366 of NL56DEUT0265186420 vermeld. Dit zijn bankrekeningnummers van Buckaroo. Meer informatie over de bankrekeningnummers van Buckaroo

Ik heb mijn bestelling al betaald, maar ik heb nog niets ontvangen.

De bestellingen van de actie van 2020 worden uiterlijk 21 november 2020 uitgeleverd. Heeft u na deze datum nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb een brief ontvangen van Faircasso over een betalingsachterstand. Klopt dat?

Dat klopt. Faircasso is onze partner voor betalingsachterstanden bij Kinderpostzegels. Faircasso is een sociaal incassobureau. Zij rekenen minder incassokosten dan gebruikelijk en bieden gratis hulp bij schulden. Voor vragen over de betalingsherinnering kunt u contact opnemen met Faircasso via www.faircasso.nl/kinderpostzegels of 0103334001. 

Ik heb een brief ontvangen van Kinderpostzegels die niet voor mij bedoeld is

Wat vervelend dat u post heeft ontvangen voor iemand die niet woonachtig is op uw adres. Mogelijk is er iets mis gegaan met het invullen van het bestelformulier. U kunt de brief kosteloos retourneren aan antwoordnummer 10349, 2300 WB onder vermelding ´niet woonachtig op dit adres´. 

Wijzigen of annuleren

Ik wil mijn eigen bestelling wijzigen

Wilt u de bestelling op een ander adres ontvangen of wilt u misschien toch een ander product bestellen, vul dan het contactformulier in.

Ik wil mijn bestelling annuleren

Wat jammer dat u uw bestelling wilt annuleren. Van de opbrengst kan Kinderpostzegels kwetsbare kinderen helpen waardoor zij meer kans hebben op een betere toekomst.  Vul het contactformulier in en wij nemen contact met u op.

Bestelling via QR code

Wat is een QR code en wat kan ik ermee?

Een QR (Quick Response) code is een soort streepjescode die gescand kan worden met uw smartphone. In de QR code zit een link verwerkt die u verwijst naar de website. 

U kunt als klant de bestelling afronden op uw eigen smartphone door de QR code te scannen die op het bestelformulier staat of op de materialen van het kind aan de deur. Dit kunt u doen door middel van uw smartphone camera óf door een QRcode app te downloaden. U komt terecht op onze webshop. Op deze manier kunt u de bestelling veilig betalen met iDEAL of met een eenmalige machtiging. Alle informatie wordt via beveiligde verbindingen verzonden en verwerkt.

Ik heb geen deurzegel gekregen van het kind aan de deur.

Geen probleem! Download hem hier. Knip en hem uit en plak hem met een plakbandje onder de deurbel. 

Waarom gebruiken jullie QR codes?

Kinderpostzegels gaat met de tijd mee en heeft naast het papieren bestelformulier ook digitale manier ontwikkeld waarmee kinderen langs de deuren gaan. Hierdoor wordt het bestelproces versneld; de bestelde producten zullen sneller in huis zijn. De klant kan op een snelle manier zijn of haar bestelling afronden door de QR code te scannen.  Alle informatie wordt via beveiligde verbindingen verzonden en verwerkt.

Mijn vraag staat er niet tussen

U kunt contact opnemen met ons via tel. 0900 82 123 49 of vul het contactformulier in.

Heeft u een vraag?

Vragen over uw bestelling

Antwoorden op overige vragen kunt u hiernaast vinden.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact met ons opnemen per mail, via ons contactformulier, of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
e. [email protected]
t. 0900-8212349