Opbrengst Kinderpostzegelactie ruim 9.4 miljoen

De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar € 9.401.715 euro opgebracht. Dit bedrag werd vandaag bekend gemaakt op basisschool Vleuterweide in Vleuten.

Als Missie-coach van de actie van dit jaar had de bekende Youtuber Dylan Haegens niet alleen de eer om dit mooie bedrag, maar ook om Buddy Vedder als geheime Minister van Kinderpostzegels 2018 bekend te maken. 

Kinderpostzegelactie 2018

160.000 basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 gingen van 26 september tot en met 3 oktober langs deuren om kinderpostzegels, pleisters, tulpenbollen, shoppertassen, theepakketten en kaarten te verkopen voor het goede doel: 400.000 kinderen helpen aan een goed thuis. Directeur Jeroen den Tex: "We zijn erg blij met de mooie opbrengst. Met dit bedrag kunnen we veel kinderen die niet een  veilig thuis hebben heel goed helpen. Bijvoorbeeld kinderen in Nederland die noodgedwongen in de daklozenopvang wonen."

Het succes van de Kinderpostzegelactie dit jaar is mede te danken aan het vernieuwde assortiment en de bestel-app waarmee kinderen bestellingen konden plaatsen. Met de app wordt leerkrachten tijd uit handen genomen. De Kinderpostzegelapp bleek tijdens de actieweek trending in de App- en Android store. Daarnaast konden scholen dit jaar voor het eerst kiezen voor de optie van ‘Lokaal Besteden’. Hierbij besteden zij een deel van de opbrengst aan een kinderproject bij hen in de buurt of aan kwetsbare kinderen van de eigen school. Ook dit is goed ontvangen.

Minister van Kinderpostzegels

Buddy Vedder volgt Guus Meeuwis op als geheime Minister van Kinderpostzegels. Via het Raad de Minister spel in de Kinderpostzegel bestel-app konden leerlingen raden wie de minister was om zo een schoolreis naar Duinrell voor de hele klas te winnen. Een leerling uit groep 7A van OBS Vleuterweide was een van de eersten die de minister goed had geraden en gaat in april met haar groep op schoolreis.

‘Hallo Meneer de Uil’

Directeur Jeroen den Tex en Dylan Haegens ontvingen vandaag het eerste vel postzegels uit handen van Stephan van den Eijnden, commercieel directeur van PostNL. Nicolette van Dam plaatste vorige week al de eerste bestelling van de Kinderpostzegelactie bij Brasserie van Dam. Op de postzegels en kaarten sieren dit jaar personages uit de Fabeltjeskrant, die dit jaar hun 50 jarig bestaan vieren.

De opbrengst van de actie is in lijn met de opbrengsten van de afgelopen jaren. Vorig jaar bracht de Kinderpostzegelactie 9,7 miljoen op, in 2016 was dat 9,3 miljoen.